Ministerstvo ušetrilo občanom 2,6 milióna eur

www.ipolitika.sk

Refinancovanie výstavby rýchlostnej cesty R1 už prináša prvé ovocie. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja ušetrilo občanom na prvej v tomto roku zaplatenej faktúre za projekt takmer 2,6 milióna eur. Celková úspora sa vyšplhá až na 144,5 milióna eur. Už onedlho bude mať pritom prvý slovenský PPP projekt ďalšie nasledovníčky v podobe diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, ktoré pomôžu zvládnuť očakávaný masívny nárast dopravy v regióne Bratislavy.

výhodným spôsobom financovania. My takéto know-how máme, čo potvrdzuje aj ušetrených 2,6 milióna eur. Rovnakú sumu pritom ušetríme každého pol roka v nasledujúcich takmer troch desaťročiach,“ povedal štátny tajomník ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Viktor Stromček. „Navyše napríklad pre Bratislavský kraj je financovanie cez PPP projekty prakticky jedinou vhodnou alternatívou, pretože použitie eurofondov by bolo veľmi problematické,“ dodal.

Na bratislavských cestách zrejme v nasledujúcich rokoch pribudnú desiatky tisíc nových automobilov. Zvýšený nápor by mohol znamenať dopravný kolaps na najvyťaženejších slovenských cestných úsekoch, ku ktorým patria napríklad Prístavný most, tunel Sitina či most Lafranconi. Aby sa tak nestalo, rezort dopravy intenzívne pracuje na príprave výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. „Podľa prognóz Európskej komisie sa do roku 2030 bude po európskych cestách pohybovať o 40 % viac kamiónov a o 34 % viac osobných áut. Je logické, že dôsledky takéhoto masívneho rastu pocítime aj na Slovensku,“ povedal V. Stromček.

www.ipolitika.sk

Absolútnym rekordérom vo vyťaženosti je Prístavný most, ktorý vlani oslávil 30 rokov. „Denne po ňom prejde takmer 120 000 áut a ročne ho využije viac ako 35 miliónov vozidiel. Už dnes vodiči vedia, že tento stav je na hranici únosnosti. Je tiež jasné, že očakávaný enormný rast v ďalších 10 či 20 rokoch by už nezvládol,“ vysvetlil štátny tajomník. Diaľničný obchvat D4 však odľahčí nielen tento problematický úsek. Plynulé napojenie tejto novej diaľnice na rýchlostnú cestu R7 výrazne zlepší dopravu na juhu Slovenska, čo pocítia ľudia dochádzajúci za prácou i vodiči tranzitujúcich vozidiel. Už v tomto roku bude mať rezort dopravy k dispozícii územné rozhodnutia pre všetky úseky rýchlostnej cesty R7, s ktorej výstavbou by sa malo podľa plánov ministerstva začať už o necelé dva roky.

Prvým a zatiaľ jediným slovenským cestným PPP projektom je rýchlostná cesta R1 Pribina. Jej viac ako 50-kilometrový úsek doteraz využilo 16 miliónov vozidiel, ktoré si tak značne urýchlili cestu na stredné Slovensko. Jej prínosy si uvedomujú aj ľudia žijúci v tejto lokalite. Podľa názoru obyvateľov Nitrianskeho a Banskobystrického regiónu priniesla cesta R1 Pribina zvýšenú bezpečnosť a plynulosť premávky. V prieskume verejnej mienky pre  koncesionára projektu Granvia sa tak vyjadrilo až 88 percent opýtaných. Veľká väčšina respondentov (v Nitrianskom regióne 79 %, v Banskej Bystrici 78 %) si tiež myslí, že  vďaka vybudovaniu nových úsekov R1 ubudli dopravné zápchy. A tiež, že sa znížil počet dopravných nehôd (v Nitrianskom regióne 70 % opýtaných, v Banskej Bystrici 56 %).

 

zdroj: http://www.strana-smer.sk

pošli na vybrali.sme.sk
Reklama
 

Súvisiace články:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>