Nový dotačný systém v cestovnom ruchu naruší podnikateľské prostredie

www.ipolitika.sk
Stratégia rozvoja cestovného ruchu do roku 2020 je viac teoretickým než vecným materiálom. Takto sa na adresu dokumentu, ktorý v stredu schválila vláda, vyjadril predseda KDH Ján Figeľ.  Lídrovi kresťanských demokratov prekáža  aj nový dotačný systém, ktorý môže deformovať podnikateľské prostredie v turizme.„Je to škodlivé. Nový dotačný systém môže priniesť deformáciu v podnikateľskom prostredí, a preto KDH bude naďalej presadzovať ozdravné a motivujúce opatrenia,” povedal Ján Figeľ.
 
Štát sa rozhodol finančne motivovať zariadenia v cestovnom ruchu, ktoré na Slovensko privedú zahraničných dovolenkárov na päť a viac nocí. Každý takýto pobyt bude pri návštevníkoch z bezvízových krajín “odmenený” v priemere sumou 30 eur a pri turistoch z krajín s vízovou povinnosťou to bude 60 eur. Toto opatrenie chce rezort dopravy zaviesť do praxe od roku 2014 a financie by mohli byť príjmom cestovných kancelárií, ubytovacích zariadení i dopravcov. Podľa prepočtov ministerstva by náklady na takúto cielenú podporu mohli predstavovať približne 10,5 milióna eur ročne.

www.ipolitika.sk

Podľa bývalého generálneho riaditeľa Slovenskej agentúry pre cestovný ruch Petra Belinského práve nový dotačný systém spôsobí podnikateľom problémy. Domnieva sa, že prijatá novela má nedostatky v podobe nesystémového prvku, ktorý bol pomenovaný ako prorastové opatrenie. „Myslím si, že 10,5 milióna eur zaváňa až takzvanou štátnou pomocou. Je to veľmi zle a zdeformuje to podmienky v cestovnom ruchu. Je veľa subjektov, ktoré majú svoje podnikateľské prostredie nastavené len na 3 až 4 dni pobytu. Preto navrhujeme, aby prostriedky, ktoré boli určené pre toto prorastové opatrenie, boli určené pre budovanie infraštruktúry v oblasti cestovného ruchu alebo ich použiť na financovanie Slovenskej agentúry pre cestovný ruch,“ doplnil  Peter Belinský.

Podpredseda KDH Peter Belinský taktiež navrhol, aby sa SACR transformovala na akciovú spoločnosť. Jej akcionármi by podľa neho boli oblastné organizácie cestovného ruchu a MDVRR.  „Tým pádom agentúra znova bude bližšie k subjektom cestovného ruchu a stratí sa podozrievanie, že agentúra slúži iba niektorým vyvoleným,“ myslí si Peter Belinský.

Zdroj: kdh.sk
pošli na vybrali.sme.sk
Reklama
 

Súvisiace články:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>