Miroslav Mikolášik: Mladí nepotrebujú ďalšie a ďalšie tituly, ale prácu

www.ipolitika.sk

„Táto generácia mladých ľudí je najvzdelanejšia v histórii. Napriek tomu každý tretí mladý človek do 25 rokov na Slovensku je bez práce.

Koniec ďalšieho školského roka však neprinesie veľa optimizmu, odborníci odhadujú, že z celkového počtu absolventov slovenských stredných odborných škôl sa v praxi vo svojom  odbore uplatní iba neuveriteľne nízkych šesť percent,“ vyhlásil europoslanec Miroslav Mikolášik (EĽS/KDH) počas návštevy žilinskej fabriky Kia Motors Slovakia. Ako člena Výboru pre regionálny rozvoj ho sprevádzali veľvyslanec Kórejskej republiky pri EÚ Chang-Beom Kim a riaditeľ Hyundai/Kia Motor Company pre Európu Stephen Stacey.

Žilinská automobilka Kia je už takmer desaťročie jedným z najvýznamnejších slovenských zamestnávateľov. Dlhodobo dáva prácu takmer štyrom tisíckam zamestnancov, pričom na strednom Slovensku zamestnáva 0,69 percent obyvateľstva v produktívnom veku. „Vzhľadom na veľkosť slovenskej ekonomiky je prínos Kia obrovský, keďže len v Žilinskom kraji tvorí až 5,1 % hrubej pridanej hodnoty. Je len na nás, do akej miery túto jednu z najvýznamnejších a najúspešnejších investícií dokáže Slovensko využiť v prospech svojich občanov, napríklad v oblasti zamestnanosti,“ povedal Mikolášik s tým, že na ťahu je v tejto súvislosti reforma vzdelávania vychádzajúca z potrieb zamestnávateľov.„Riešením totiž nie je dať mladým ďalší titul z ďalšej školy, ktorá jestvuje iba vďaka tomu, že dostáva peniaze na žiaka bez splnenia akýchkoľvek kritérií kvality a uplatniteľnosti absolventov na trhu práce.

www.ipolitika.sk

V rozhovore s veľvyslancom Kimom, generálnym riaditeľom Staceym i vedením žilinskej pobočky firmy sa Mikolášik zaujímal o pracovné a mzdové podmienky zamestnancov v súvislosti s medializovanými rozdielmi v spôsobe práce u nás a v domovskej krajine spoločnosti. S jej predstaviteľmi prebral aj v zahraničí fungujúci princíp prípravy na povolanie, podľa ktorého na to, aby mohol študent nastúpiť na odborné stredoškolské vzdelávanie, musí mať isté učňovské miesto v konkrétnej firme. Náklady na vzdelávanie sa potom delia medzi štát a danú firmu.
Mikolášika zaujímalo aj aplikovanie prísnejších pravidiel pre emisie CO2 z nových automobilov do roku 2020, na ktorých implementácii sa v týchto dňoch dohodli Európsky parlament a členské štáty EÚ. „V spomínanej dohode sa poukazuje na potrebu jasne naznačiť smer, aby automobilový priemysel vedel, čo môže očakávať neskôr a v dostatočnom čase začal pracovať na novom dizajne, vývoji, testovaní a produkcii nových vozidiel, ktoré budú v súlade s týmito nariadeniami únie. Mimochodom, aj tým sa vytvára priestor pre nové pracovné miesta a zvyšovanie zamestnanosti,“ dodal europoslanec.
Miroslav Mikolášik je jedným z trinástich slovenských europoslancov, už štyrikrát bol hlavným spravodajcom Európskeho parlamentu, pôsobí v ňom od roku 2004.

Zdroj: kdh.sk
pošli na vybrali.sme.sk
Reklama
 

Súvisiace články:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>