Ján Počiatek dnes slávnostne otvoril ďalších 17 kilometrov zmodernizovanej železnice

www.ipolitika.sk

Tretí z veľkých železničných projektov v rámci aktuálneho finančného rámca eurofondov je hotový. Za účasti ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Jána Počiatka bola dnes v Trenčianskych Bohuslaviciach slávnostne ukončená modernizácia železničnej trate v úseku Nové Mesto nad Váhom – Zlatovce, ktorej súčasťou je aj úplne nový železničný tunel.

„S podporou Európskej únie sme od roku 2007 zmodernizovali 37 kilometrov železničných tratí a rozostavali sme ďalších 30 kilometrov. Úroveň cestovania vlakom na Slovensku sa postupne približuje úrovni európskych železníc a cestujúca verejnosť sa môže tešiť zo zvýšenej bezpečnosti, kvality, ale najmä z rýchlosti až do 160 kilometrov za hodinu,“ uviedol počas slávnostného ukončenia stavby minister J. Počiatek„Našim cieľom je postupne zmodernizovať celú železničnú trať z Bratislavy do Košíc a zo Žiliny smerom na hranice s Poľskom tak, aby bezpečná a ekologická železničná doprava opäť získala konkurenčné výhody, a to tak vo verejnej osobne,j ako aj v nákladnej doprave,“ dodal J. Počiatek.

www.ipolitika.sk

Modernizácia železničnej trate v úseku Nové Mesto nad Váhom – Zlatovce pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod. je  súčasťou modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov a nadväzuje na predchádzajúce zmodernizované úseky Bratislava Rača – Trnava a Trnava – Nové Mesto nad Váhom. V rámci úseku v dĺžke 17,5 kilometrov sa zmodernizovala technická infraštruktúra, vrátane zastávok a železničných staníc. Súčasťou projektu bola aj výstavba nového železničného tunelu cez Turecký vrch s dĺžkou 1775 metrov, ktorý bol uvedený do predčasného užívania v júli 2012.  Železničný tunel cez Turecký vrch je prvý na Slovensku, ktorý je navrhnutý a realizovaný podľa technických špecifikácií pre interoperabilitu (TSI) pre konvenčné trate.
Tento projekt sa realizoval v rámci Operačného programu Doprava 2007-2013, v prioritnej osi č.1 (železničná infraštruktúra). Celkové oprávnené náklady sú vo výške 230 miliónov eur, Európska únia Slovensku refunduje 195 154 622  miliónov eur. EK schválila žiadosť o finančný príspevok  na projekt v apríli tohto roku.

Zdroj: strana-smer.sk

pošli na vybrali.sme.sk
Reklama
 

Súvisiace články:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>