Ján Mikolaj pre TASR: Stavebníctvo možno naštartovať aj skončením s prieťahmi v obstarávaniach

www.ipolitika.sk

Stavebníctvo možno naštartovať aj skončením s prieťahmi vo verejných obstarávaniach. Povedal to pre TASR člen odborného kabinetu Slovenskej národnej strany (SNS) Ján Mikolaj.

,,Stavebníctvo na Slovensku stagnuje aj preto, lebo výstavba diaľnic mešká, nemá koncepciu ani žiadne pravidlá,” konštatoval. “Slovenské stavebné firmy, ktoré boli budované takmer 60 rokov, sa dostávajú do veľkých problémov nie preto, že nekvalitne vykonávajú svoju prácu, alebo že by mali zlý riadiaci systém, ale aj preto, lebo vláda do dnešného dňa neschválila koncepciu výstavby diaľnic. Nateraz platí tá z roku 2011, ale neplní sa z nej nič,” dodal.

Ako príklad uviedol niektoré úseky, v súvislosti s ktorými nebolo od roku 2011 ukončené výberové konanie, alebo bolo presunuté. ,,Výberové konanie pre úsek Hričovské Podhradie-Lietavská Lúčka bolo presunuté na rok 2014, pre úsek Turany-Hubová presunuté na rok 2015. Pre úseky Hubová-Ivachnová nebolo ukončené výberové konanie od októbra 2011, Lietavská Lúčka-Višňové-Dubná Skala od decembra 2011 a pre úsek Svrčinovec-Skalité od júna 2012,” konkretizoval.

www.ipolitika.sk

V dôsledku tohto stavu sa diaľnice nestavajú a následky si podľa neho odnášajú slovenské stavebné spoločnosti. “Pritom firmy majú svoje náklady, musia platiť napr. lízing, musia vyplácať mzdy, musia sa starať o svojich zamestnancov. Ako to všetko však majú udržať, ak nevedia, kedy ktorá stavba odštartuje, keďže všetko mešká, alebo, kedy budú mať šancu prihlásiť sa do výberového konania? Nemôžu len čakať, to ich ruinuje,” zdôraznil.

O tom, že neexistuje koncepcia výstavby diaľnic na Slovensku, svedčia podľa neho aj ceny, za ktoré sa stavia. ,,Vina sa hádže na stavebné spoločnosti, že stavajú za 50-% ceny. Lenže tie musel povoliť investor. Ten nastavuje kritériá a vypisuje výberové konanie, investor má možnosti na to, aby sa nekvalitné a lacné materiály neobjavili v súvislosti s výberovým konaním. Predsa, ak liter nafty stojí jeden a pol eura, nemôže sa vo výberovom konaní objaviť údaj, že stojí jedno euro,” povedal člen odborného kabinetu SNS a dodal, že firmy potom nemajú inú možnosť ako tlačiť ceny dolu. ,,V Európskej únii sa takéto veci nedejú, naše firmy v zahraničí nemajú možnosť presadiť sa za dumpingové ceny, nikto by to neakceptoval. Na druhej strane, keďže na Slovensku výstavba nenapreduje, pre naše firmy je to likvidačné,” vyhlásil Ján Mikolaj.

Zdroj: sns.sk

pošli na vybrali.sme.sk
Reklama
 

Súvisiace články:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>