Poslanci KDH žiadajú, aby ľudia pri reklamách o spotrebiteľských úveroch mali viac informácií

www.ipolitika.sk

Reklama či ponuka o spotrebiteľskom úvere by mala obsahovať jasné, úplné a objektívne informácie o ponuke úveru. Tvrdí to štvorica poslancov Národnej rady (NR) SR za KDH Pavol Abrhan, Pavol Hrušovský, Monika Gibalová a Martin Fronc.

Na rokovanie parlamentu preto predložili návrh novely zákona o spotrebiteľských úveroch. Na jeho základe by sa mala v reklamách a ponukách o úveroch zrozumiteľne a čitateľne uvádzať aj výška ročnej percentuálnej miery nákladov. “Účelom je vyššia miera ochrany spotrebiteľa,” odôvodňujú poslanci v návrhu. Plénum by sa ním malo zaoberať už na nadchádzajúcej schôdzi, ktorá sa začne 12. marca.

Podľa KDH často reklama, ktorá obsahuje úrokovú sadzbu alebo akýkoľvek údaj týkajúci sa nákladov spojených so spotrebiteľským úverom, síce uvádza štandardné informácie, ale nedostatočne jasne a čitateľne pre ľudí.

www.ipolitika.sk

Novelou tak poslanci navrhujú, aby informácia o ročnej percentuálnej miere nákladov spotrebiteľského úveru bola v pomere k celej reklame výrazne odlíšená veľkosťou a tvarom písma. Zároveň zakotvujú požiadavku, aby zaberala čo najväčšiu časť plochy reklamy alebo akejkoľvek ponuky o spotrebiteľskom úvere a bola pre spotrebiteľa čitateľná voľným okom. V prípade, že by NR SR zákon schválila, platiť by mal od 1. júna tohto roka.

zdroj: kdh.sk

pošli na vybrali.sme.sk
Reklama
 

Súvisiace články:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>