V stavebnom zákone musia nastať zmeny! Bude tragédia v Kurimanoch smutným spúšťačom zmien v stavebníctve? Reakcie podpredsedu SNS Milana Friča na diskusné televízne relácie.

Milan-Frič-podpredseda-SNS-330x290 www.ipolitika.sk

Po televíznych diskusných reláciách, ktoré v posledných dňoch a hodinách prebiehajú v našej verejnoprávnej, ale aj komerčných televíziách, som dospel k záveru, že až tragické nešťastie na stavbe mostu bude zrejme tým spúšťačom, ktorý donúti našu terajšiu “dokonalú” vládu, aby sa otvorene začalo hovoriť o konkrétnych zmenách v stavebnom zákone, verejnom obstarávaní a odbornom posudzovaní spôsobilostí na vykonávanie činnosti v stavebníctve. Najmä tých firiem, ktoré sa hlásia do výberových konaní zákaziek financovaných zo štátnych zdrojov a eurofondov. Znova opakujem, to čo som už mnohokrát prezentoval, že pokiaľ bude najnižšia cena prioritou pri súťaži, bude to vždy na úkor kvality vykonaných prác a na úkor materiálu. Taktiež vydávanie oprávnení s doživotnou platnosťou stavebným dozorom je veľmi neprofesionálne. Cez víkend v dvoch televíznych diskusných reláciách prebiehala debata medzi čelnými predstaviteľmi vládnej strany a predstaviteľmi dvoch opozičných strán SDKÚ- DS a KDH. V prvej relácii premiér SR Róbert Fico valcoval predsedu SDKÚ DS Pavla Freša. Nie však s návrhmi na riešenie ťažkej ekonomickej situácie občanov na Slovensku, ale konštatovaním úprimnej radosti z toho, že v SDKÚ – DS to momentálne obrazne povedané vrie medzi čelnými predstaviteľmi. V debate bola jednoznačne odvádzaná pozornosť od faktických pripomienok pri nešťastí v Kurimanoch, k odmeňovaniu záchranárov, ktorí sa na akcii zúčastnili. Keby predstavitelia SNS použili v televíznej debate slová ako „Figeľove prúsery“, “šialená politika KDH”, “kriklúň”, atď, a keby konštatovali, že sa na svojom oponentovi výborne zabávajú, že Slovensko je dnes v zázračnej pozícii, ako to prezentoval premiér SR, viem si predstaviť tú vlnu kritiky. Aké dopady bude mať na ekonomiku to, že takzvaní dohodári sú postavení na úroveň zamestnancov na pracovnú zmluvu, že sa hádžu polená pod nohy ľudom, ktorí chcú aj v dnešnej ťažkej dobe podnikať a vytvárať pracovné miesta. To sa ukáže až na budúci rok na jar. V druhej televíznej relácii bývalý minister dopravy Ján Figeľ jednoznačne tvrdil, že chyba sa stala v druhu skruží, ktoré sa použili pri betonáži, v čom mu terajší minister oponoval. Podľa neho bolo na zhotoviteľovi, aký typ skruží si vyberie. Bývalý minister Ján Figeľ už tak jednoznačne a sebavedome nevyhlasoval, že o koľko lacnejšie vedia postaviť diaľnice oni, keď boli vo vláde. Teraz je totiž veta, že najlacnejšia ponuka vždy vyhráva veľmi nepopulárna. Pôsobí dokonca ako rozbuška problémov. O tom by vedeli istotne hovoriť mnohí starostovia, ktorí sa trápia po obciach s obstarávaním, kde nespôsobilé firmy ,,podliezajú“ ceny vo verejných súťažiach. Jedna vec je podľa mňa istá, že k zmenám v stavebnom zákone bude musieť prísť. V akom rozsahu, s akými pripomienkami, na tom pracujeme aj v SNS a v blízkej dobe to budeme aj prezentovať. Preto budem rád akejkoľvek pripomienke od každého, kto sa v danej problematike pohybuje. Reagujte na fric@sns.sk

www.ipolitika.sk

Milan Frič
podpredseda SNS, poslanec VÚC Žilina

zdroj: sns.sk

pošli na vybrali.sme.sk
Reklama
 

Súvisiace články:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>