Myšlienku otvoreného úradu pomáha napĺňať kancelária prvého kontaktu – Front Office

Image www.ipolitika.sk
Obyvatelia slovenskej metropoly môžu pri komunikácii s mestom aktívne využívať služby, ktoré poskytuje kancelária prvého kontaktu „Front Office“, ktorá sa nachádza na prízemí budovy bratislavského magistrátu (Primaciálne námestie).

V prvých desiatich mesiacoch tohto roka zaevidovala samospráva prostredníctvom pracovníkov prvého kontaktu viac ako 50-tisíc otázok, žiadostí, podnetov nielen od samotných Bratislavčanov, ale aj ľudí mimo mesta a zo zahraničia. Najčastejšie, vo štvrtine prípadoch, išlo o otázky bezprostredne sa týkajúce oblasti cestného hospodárstva a dopravy. Bratislavčania upozorňovali mesto napríklad na poruchy verejného osvetlenia, nedostatočnú údržbu verejných komunikácií či údržbu zelene.

Výraznú časť agendy na úseku služieb občanom tvoria tiež žiadosti týkajúce sa vydania povolení na vjazd do pešej zóny, organizáciu kultúrnych podujatí či možnosti získania úľav za odvoz komunálneho odpadu. Z hľadiska sociálnej agendy pracovníci kancelárie prvého kontaktu poskytujú poradenstvo spojené s možnosťami získania nájomného bytu či s pravidlami pre ubytovanie v „krízových“, sociálnych celomestských ubytovaniach Fortuna a Kopčany. Verejnosť využíva tiež služby Kancelárie pre rodinu a ženu, ktorá pôsobí pri magistráte od roku 2003. Ide napríklad o odbornú pomoc pri rozvodovom, dedičskom konaní, krízovú intervenciu i konzultácie týkajúce sa nárokov na získanie dávok pre seniorov, rodiny v hmotnej núdzi.

www.ipolitika.sk

Bratislavský Front Office slúži aj ako podateľňa mesta a miesto, kde si môžu občania osvedčiť úradné listiny a podpisy. V roku 2012 bolo magistrátom zaevidovaných viac ako 350-tisíc podaní, žiadostí zo strany fyzických, právnických osôb a úradne bolo osvedčených takmer 11-tisíc listín, podpisov. Prebiehajúci rok priniesol výraznejší nápor v bytovej otázke, pri riešení žiadostí o poskytnutie náhradného bývania pre ľudí z reštituovaných domov. Informácie týkajúce sa verejného života v slovenskej metropole môže verejnosť získať tiež prostredníctvom elektronickej pošty, a to na adrese info@bratislava.sk, alebo sluzbyobcanom@bratislava.sk. Ročne využije túto formu komunikácie s mestom približne 3-tisíc Bratislavčanov.

 zdroj: bratislava.sk
pošli na vybrali.sme.sk
Reklama
 

Súvisiace články:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>