Árpád Érsek o výstavbe cestného mostu cez rieku Dunaj na spoločnej štátnej hranici medzi mestami Komárno – Komárom

www.ipolitika.sk
Materiál „ Návrh na uzavretie dohody medzi vládou SR a vládou Maďarska o výstavbe cestného mosta cez rieku Dunaj na spoločnej štátnej hranici medzi mestami Komárno – Komárom“ čaká na svoje prerokovanie vo vláde SR.

Na prvý pohľad to môže byť pre nášho občana len všeobecná správa, ktorá svojím významom ani nezaujme. Ale na druhej strane pre nás občanov južného Slovenska to má obrovský význam a to nie len preto, že sa bude stavať jeden nový cestný objekt, ale svojim významom prispeje aj rozvoji južného regiónu a zabezpečí bezpečnú medzinárodnú nákladnú a osobnú dopravu.

Počas môjho pôsobenia na ministerstve dopravy sme tomuto projektu venovali zvýšenú pozornosť
a podarilo sa ju dotiahnuť až na úroveň uzavretia medzi vládnej dohody . (Maďarská strana už túto dohodu ratifikovala). A treba aj zároveň konštatovať, že štáty spoločne požiadali v októbri  roku 2011 o finančné prostriedky z EU pre dokončenie projektovej dokumentácie pre stavebné povolenie. Celú akciu  na slovenskej strane zastrešuje  SSC (Slovenská správa ciest) a na strane druhej jeho partner NIF (Nemzeti infrastruktúra fejlesztó) .

Pevne verím, že na základe úspešnej spolupráce oboch štátnych podnikov a pozitívnej komunikácie   národných ministerstiev sa toto dielo môže začať stavať v roku 2014 z fondov nového rozpočtového obdobia EU, o ktoré sa štáty budú spolu uchádzať. Ale do tej doby treba intenzívne pracovať na pripravenosti projektovej dokumentácie a dokončiť verejné obstarávanie na dodávateľa diela.

www.ipolitika.sk

Ako som už spomínal v úvode o mimoriadnom význame tohto prepojenia oboch krajín, ale obzvlášť napojenie  (ak sa podarí) na plánovanú rýchlostnú cestu R 7, ktorá podľa projektov smeruje nad Komárnom smerom na Nové Zámky.

Je čas o tejto skutočnosti hovoriť už teraz preto, lebo podľa časového harmonogramu výstavby mosta , ak sa začne podľa našich predpokladov v r. 2014 ukončenie môže byť do troch rokov v r. 2017. Harmonogram výstavby R 7 v úseku Dunajská Streda – Nové Zámky je plánovaná v období 2015 – 2020 / upozorňujem v plánovaná  výstavba /. Z uvedených dôvodov nesmieme zabudnúť na skutočnosť, že ak vieme dokázať zabezpečiť vybudovanie obchvatu Komárna od vyústenia plánovaného nového mosta a prepojiť s rýchlostnou cestou R 7 tak zabezpečíme možnosť bezpečnej tranzitnej prepravy tak osôb ako aj nákladu západným a východným smerom.

Nezabudnem nespomenúť víziu,  ak by sa podaril tento projekt dokončiť do roku 2020 čo pri takýchto výstavbách  / most – rýchlostná komunikácia / je reálna ?? tak by južné Slovensko – Žitný Ostrov bola ohraničená diaľničnou sieťou, ktorú na Maďarskej strane zastrešuje diaľnica M 1 z Budapešti smerom do Viedne s napojením na Slovensko cez mosty v Bratislave, Medveďove a v Komárne a východný smer na našej strane by zastrešila rýchlostná cesta R 7 smerom do Lučenca.

Ako sa hovorí, kde je cesta tam je život a to by aj podľa mňa zabezpečilo aj príchod investorov na juh Slovenska, kde je najväčšia nezamestnanosť. Preto Vás žiadam všetkých, bez straníckeho trička pomôžme spoločnými silami tomuto regiónu – je tu teraz možnosť.

Árpád Érsek, poslanec NR

Zdroj:most-hid.sk

pošli na vybrali.sme.sk
Reklama
 

Súvisiace články:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>