Maďarsko za eurofondy postavilo diaľničný tunel na rovine

i-like-hungary-3 www.ipolitika.sk

Andor Jakab na svojom blogu píše o korupcii v Maďarsku v súvislosti s eurofondmi. Píše o tom, ako je korupcia systémová, ale píše aj o jej jednotlivých príkladoch. Z nich najzaujímavejší je bizarný prípad, keď bol pri stavaní diaľníc postavený tunel na rovnej zemi.

Výstavba tunelov na rovine bez kopcov bude zrejme dosť výnimočná nielen na maďarské pomery. Andor Jakab hovorí, že ohľadom tohto tunelu sa uskutočnili „vyšetrovania“, podľa nich však išlo o hospodárne využité peniaze – a tunel na rovine tak mal byť najlacnejšou alternatívou.

i-like-hungary-2.jpg

www.ipolitika.sk

Andor Jakab tiež hovorí o stavbe viaduktu, ktorý je na obrázku nižšie. Tento viadukt, financovaný z eurofondov, stál 126 911 314 eur. Vo svojom článku tiež píše o rekonštrukcii železnice, ktorá stála takmer pol miliardy eur, pričom zrekonštruovaných bolo len 67 kilometrov. Jeden kilometer rekonštrukcie starej trate tak stál 7,3 milióna eur za kilometer, pričom vybudovanie úplne novej trate pre moderné vlaky TGV vo Francúzsku stojí 10 miliónov eur za kilometer.

i-like-hungary-1.jpg

Vláda efektivitu využitia týchto peňazí obhajuje tým, že Maďarsko sa vstupom do EÚ zaviazalo k obnove tratí. Rovnako pripomína, že 85% nákladov financuje Európska únia. Cena tejto trate však bola navýšená o 15%, ohľadom čoho sa Andor Jakab zamýšľa, či to nebolo zámerom vlády – aby tak v skutočnosti Európska únia zaplatila celú predraženú rekonštrukciu.

 

Zdroj: strana-sas.sk

pošli na vybrali.sme.sk
Reklama
 

Súvisiace články:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>