Verejné financie – štát je nebezpečný narkoman

www.ipolitika.sk

Štátny dlh Slovenska sa odhaduje na 30 až 32 miliárd eur!!!!

Vládny deficit a verejný dlh MF SR sú neznáme a nezverejňované údaje náš štát nevie dostať deficit pod kontrolou – hlboké dlhové bahno – nabaľovanie dlhovej snehovej gule.

2011 – očakávaný deficit verejných financií – 4 mld eur jeseň 2011 rozpočet by mal byť stanovený z príjmovej časti, nie z výdavkovej. Prijatie ústavného zákona o rozpočtovej zodpovednosti správne nastavenie dlhových limitov – dlh zostáva na úrovni 44% HDP – hrubého domáceho produktu prijatie ústavného zákona o rozpočtovej zodpovednosti, ktorý nastaví systémové pravidlá, pre zadlžovanie Slovenska povýšenie problému komplikovanosti systému nad problémom daňového zaťaženia spriehľadnenie systému je opodstatnené, ale nemalo by ísť na úkor zvýšenia daňovo-odvodového zaťaženia. Radičovej vláda pokračovala vo fiskálnej a rozpočtovej nezodpovednosti vlády Fica najvypuklejším problémom verejných financií sú veľké rozpočtové sekery po predchádzajúcej vláde.

Radičovej vláda neznížila verejné výdavky.

Potreba zredukovať inštitúcie verejnej správy, ministerstvá. Štátne agentúry, fondy, kvázifinančné inštitúcie. Rozpočtové a príspevkové organizácie, krajské a obvodné úrady štátnej správy.

  • Radičovej vláda uskutočňovala nesystémovo zmeny v odvodoch a daniach bez výrazných úprav na výdavkovej strane.
  • Radičovej vláda nebrzdila rast verejného dlhu a neznižovala zadĺžnie štátu
  • Radičovej rozpočet bol málo ambiciózny a dostatočne neriešiaci príčiny problémov
  • Radičovej rozpočet bol nosičom negatív a premárnenou šancou
  • Finančná diera po extrémnej výdavkovej expanzii Ficovej vlády
  • Rozpočtové deficity Ficovej vlády 2009-2010, PPP projekty, klientizmus, plytvanie, vysoké odvodové zaťaženie chybným prístupom vlády je tiež snaha čo najviac vtesnať do rovnakých odvodových a daňových podmienok tzv. dohodárov, živnostníkov a iných SZČO so zamestnancami, a to podľa vzoru zamestnancov, ktorí sú najviac odvodovo zaťažení.
  • Ďalším nesystémových východiskom je, že vláda uskutočňuje zmeny v odvodoch a daniach bez výrazných úprav na výdavkovej strane.
  • Daňovo-odvodové zaťaženie je u nás naďalej reálny problém, najmä zaťaženie nákladov práce predstavuje brzdu produktívneho zamestnávania podľa aktuálnej štúdie Svetovej banky a PWC Paying Taxes 2011 je miera zaťaženia práce na Slovensku siedma najvyššia zo 183 krajín sveta
  • Slovensko nemá štátny dozor nad fiškálnou politikou
  • Bujnejúci sociálny štát – na výdavkovej strane bujnejú prerozdeľovacie schémy štátu.
  • Pretrvávajúca rozpočtová nezodpovednosť
  • Prijatie ústavného zákona o rozpočtovej zodpovednosti, ktorý nastaví systémové pravidlá, pre zadlžovanie Slovenska z daní sa naďalej podporujú poľnohospodári, cestovný ruch, investičné stimuly, štátne prémie stavebné sporenie, bonifikácie k hypoúverom. vianočné príspevky dôchodcom. prírastky na deti všetkým rodičom, dotácie do „verejnoprávnych“ neprivatizovaných médií
  • Spriehľadnenie systému by nemalo ísť na úkor zvýšenia daňovo-odvodového zaťaženia
  • Napojenie firiem na štát, pestovanie závislosti na štáte
www.ipolitika.sk

Euroval  – Pohroma tak ako to robí vláda a pritom ešte očierňuje Slovenskú republiku

  • Euroval I – zvýši zadĺženosť zo 46% na 56% hrubého domáceho produktu
  • Euroval 2 – trvalý nástroj podpory morálneho hazardu a finančné nezodpovednosti na úkor dnešných a budúcich daňových poplatníkov ak bude euroval v lete 2012 schválený, zo Slovenska okamžite odíde v hotovosti 659 mil. eur a súčasne vystavíme záruku na 5,1 mld. eur.
  • V roku 2012 – si musíme požičať 7,2 mld. eur, táto suma by postačovala na vyplácanie vianočných dôchodkov v doterajšej výške na 10 rokov
  • Rozpočet by mal byť stanovovaný z príjmovej časti, nie z výdavkovej
  • Prepojenie štátnej dlhovej krízy s bankovou a dlhovou krízou
  • Bezuzdné neregulované trhy
  • Absencia dlhovej brzdy verejných financií
  • Svetový finančný systém je dnes postavený na centrálnom riadení nekrytých peňazí bez vnútornej hodnoty je zdrojom finančných bublín a kríz a od r.1971 peniaze nemajú spojitosť so svetom.
  • Dnešné menové a bankové systémy nekrytých mien v spojení s deficitne financovanými verejnými výdavkami súčasná kríza je primárne dôsledkom centrálneho deformovania peňazí.
  • Dlhy suverénnych krajín v najbližších rokoch ešte porastú, kým krajiny začnú účinne napĺňať konsolidačné ciele.
  • Vzhľadom na negatívne dopady vysokého zadlženia na rast potenciálu ekonomiky a menovú a finančnú stabilitu je potrebné, aby fiškálna politika realizovala stratégiu, ktorá by stabilizovala dlhový pomer na aktuálnej úrovni a následne v strednodobom horizonte normalizovala rozpočtovú a bilančnú pozíciu sektora verejnej správy.

Čo si o tom myslíte? Chceme v tomto pokračovať a byť druhým Gréckom?

 

zdroj: pravoaspravodlivost.sk

pošli na vybrali.sme.sk
Reklama
 

Súvisiace články:

One Response to Verejné financie – štát je nebezpečný narkoman

  1. Gabo Karácsony hovorí:

    “Svetový finančný systém je dnes postavený na centrálnom riadení nekrytých peňazí bez vnútornej hodnoty je zdrojom finančných bublín a kríz a od r.1971 peniaze nemajú spojitosť so svetom.

    Dnešné menové a bankové systémy nekrytých mien v spojení s deficitne financovanými verejnými výdavkami súčasná kríza je primárne dôsledkom centrálneho deformovania peňazí.

    Dlhy suverénnych krajín v najbližších rokoch ešte porastú, kým krajiny začnú účinne napĺňať konsolidačné ciele.”

    S tým sa dá súhlasiť ! Ale so záverom súhlasiť nemôžem.

    “Vzhľadom na negatívne dopady vysokého zadlženia na rast potenciálu ekonomiky a menovú a finančnú stabilitu je potrebné, aby fiškálna politika realizovala stratégiu, ktorá by stabilizovala dlhový pomer na aktuálnej úrovni a následne v strednodobom horizonte normalizovala rozpočtovú a bilančnú pozíciu sektora verejnej správy.”

    Toto je prakticky nič neriešiaca klauzula, ktorú skloňujú v rôznych obmenách súčasné tzv. “relevantné” parlamentné strany.

    My musíme ukázať možnú cestu, východisko z tejto situácie.
    A tá cesta nemôže byť postavená na princípe fungovania ekonomiky na nekrytých peniazoch, naviac, nad ktorými nemáme žiadnu kontrolu a právomoci. Tieto peniaze sú púšťané do ekonomík ako dlhy, zaťažené úrokmi, ktoré zákonite fungujú na princípe kladnej spätnej väzby a teda spôsobujú nestabilitu.
    Východiskom môže byť vlastná menová (nie fiškálna) politika, postavená na krytej mene, vyjadrujúcej hodnotu hmotných a nehmotných statkov v spoločnosti, vrátane hodnoty potenciálu pracovnej energie spoločnosti. A peniaze nesmú byť tovarom !

    Preto aj nadpis “Verejné financie – štát je nebezpečný narkoman”, je zavádzajúci. Štát, ako taký, nemôže byť zlý ! Zlí sú ľudia a spoločenstvá niektorých ľudí, ktorí si prisvojili právo vlastniť štát a chovajú sa pritom ako nebezpeční narkomani .

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>